Liesje Pauwels nieuwe voorzitter CD&V Bornem

maandag, 11 oktober, 2010
Liesje Pauwels nieuwe voorzitter CD&V Bornem
De leden van CD&V Bornem kozen op zondag 10 oktober een nieuwe voorzitter. Kandidate Liesje Pauwels haalde het met 73.4% van de stemmen. Deze jongedame studeerde Germaanse Talen (Engels-Duits) aan de KU Leuven, waarvan één semester aan de universiteit van Wenen (Oostenrijk) in het kader van een Erasmusproject. Met Liesje krijgt de grootste CD&V-afdeling van Vlaanderen een jong gezicht als voorzitter en voor het eerst ook een vrouw. Maar hoewel Liesje nog maar 24 lentes telt, heeft ze al heel wat politieke ervaring op haar palmares staan. Zo zit ze sinds de verkiezingen van 2006 in de gemeenteraad en is ze beroepshalve de parlementaire medewerkster van CD&V-volksvertegenwoordiger Jef Van den Bergh. Daardoor weet ze als geen ander wat campagne voeren betekent, een troef die zeker van pas zal komen bij de voorbereiding van de verkiezingen in 2012.

Liesje nuanceert graag de problemen waarmee haar afdeling de laatste maanden te kampen kreeg:  "Als iemand na 40 jaar de burgemeesterssjerp doorgeeft, is het normaal dat er daarop enkele strubbelingen volgen. Elke verandering vraagt om de nodige aanpassingen. Ik was ongeruster geweest als er geen enkele kritische noot had weerklonken bij deze wissel. Intussen is echter voor iedereen duidelijk dat Luc De boeck een waardig opvolger is voor Jozef Van Eetvelt.”

Met de verkiezing van een jong en dynamisch iemand als voorzitter geven de partijleden een belangrijk signaal meent ze: "Er is nu lang genoeg stilgestaan bij de burgemeesterswissel. Het is tijd om de rangen te sluiten en volop voor het heden en de toekomst te kiezen. De Bornemnaar is en blijft in goede handen met ons krachtdadig beleid."